середу, 5 жовтня 2022 р.

15-хвилинні інструменти побудови мирної атмосфери в класі: Відновна бесіда

 



Що зазвичай робить вчитель, коли учень порушує правила або неналежно поводиться?
Дізнається, що сталося, хто винен і обирає доречне покарання.
Це механізм, за яким працює традиційний підхід до формування дисципліни в школі. Однак чи допомагає він справді запобігти порушенням в майбутньому? 🤔
☝️ Мирна школа* пропонує кардинально інший підхід, який ґрунтується на важливості почуттів і потреб усіх учасників конфлікту. Він називається відновним. І замість фокусуватися на покаранні пропонує запитати:
● Що сталося?
● На кого вплинула ця ситуація? Яким чином?
● Як ми можемо виправити завдану шкоду?
● Чого ми навчилися, що допоможе зробити нам інший вибір наступного разу?
Як цей підхід може змінити атмосферу в класі і ставлення дітей одне до одного та до вчителя, читайте у матеріалі Elizabeth Koval ➡️: https://bit.ly/3RbvvFh
🙌 Повага, турбота, довіра і відповідальність — замість покарань, що насправді не діють.

15-хвилинні інструменти побудови мирної атмосфери в класі: Відновна бесіда

Інструмент для спілкування вчителя з учнями, щоб проаналізувати та виправити поведінку, що виходить за межі поставлених завдань.

Школа — це місце, де учні та вчителі проводять велику частину свого часу. Відповідно там відбувається не лише навчальний процес, але і формування стосунків та взаємовідносин. 

Зокрема, класна кімната — це місце, де стосунки мають значення. Чим кращі стосунки у класі, тим легше працювати педагогам і навчатися учням, і тим менше проблем та конфліктів. Проте клас — це також місце, де ми всі неминуче помиляємось, вчимося виправляти ситуацію та намагаємося наступного разу зробити краще. 

Щоб кожна помилка стала уроком і ресурсом, важливо правильно підійти до її аналізу та усвідомлення наслідків. У цьому вам допоможе наведений нижче 15-хвилинний інструмент побудови мирної атмосфери в класі, який можна застосовувати у різних випадках. 

Відновна бесіда — це форма спілкування, що ґрунтується на принципах розуміння, поваги, турботи, відповідальності та довіри і розвиває відповідні цінності під час її використання. 


Почніть із себе




Якщо сталася прикра ситуація, в яку ви маєте втрутитися, спочатку підготуйте себе, перш ніж пірнати у роботу з іншими. Запитайте себе: «Що відбувається в моїй голові в цей момент? І що я відчуваю через це?». 

Проаналізувавши свій стан, подумайте про учасників ситуації: «Що зараз в голові у неї\нього? Що він\вона може відчувати з цього приводу?». 

Після цього, перш ніж реагувати й говорити, розгляньте цю ситуацію з позиції випадкового спостерігача. Погляд з позиції третьої особи може допомогти вам дистанціюватися, вивести з напруги, дозволити поспівчувати собі та іншим. 

Реагування на поведінку, яка виходить за межі завдання, але не впливає на інших

Крок 1 - спочатку подивіться на учня/ученицю, демонструючи мовою тіла інтерес та турботу, а не засудження. 

Крок 2 - якщо це не допоможе залучити учня/ученицю до виконання завдання, повільно підійдіть, і далі демонструючи мовою тіла інтерес та турботу. 

Крок 3 - спокійно та обережно скажіть: «Бачу, що ти. . .» (точно опишіть поведінку, без оцінки або осуду), тоді додайте — «Цікаво, що сталося?» або «Хотіла б я знати, про що ти зараз думаєш? Як ти себе сьогодні почуваєш?» або «Чи можу я щось зробити, щоб допомогти тобі виконати завдання?»  або «Що б ти міг\могла зробити, щоб допомогти собі та почати працювати над цим завданням?» і т.п. 

Пам’ятайте про важливість ставлення з розумінням, повагою та підтримкою до того, з ким проходить бесіда. Лише тоді цей інструмент спрацює.

Реагування на поведінку, яка виходить за межі завдання та впливає на інших

Наприклад, розмови з сусідом по парті, сміх та жарти, недоречні вигуки, коли інші намагаються сконцентруватися на виконанні завдання.

Завжди починайте з діалогу з собою, а потім застосуйте три кроки, описані вище. Завершуйте так: «Як гадаєш, на кого вплинула твоя поведінка?», «Що тобі потрібно, щоб повернутися в колію?», «Чого можуть потребувати від тебе ті, на кого вплинула твоя поведінка», «Що ти можеш зробити, щоб виправити ситуацію?» 

Найчастіше ввічливий та шанобливий підхід допомагає учням знову включитися у роботу. Однак, бувають випадки, коли учень/учениця  не бажає, не готова чи не може відповісти на таке ввічливе запитання. Людині може знадобитися певний час та простір. Подумайте, що ви можете зробити для, щоб залишити відкритою можливість для більш тривалого спілкування пізніше? Куди учень/учениця може піти? Що їй/йому там може бути потрібно?...

Подумавши над цими питаннями, потурбуйтеся, щоб допомогти йому/їй знайти те, що допоможе повернутися в колію та працювати разом з класом.

 

Джерело: https://safeschools.com.ua/novyny/15-khvilinni-instrumenti-pobudovi-mirnoji-atmosferi-v-klasi-vidnovna-besida?fbclid=IwAR3tSO_uBXVIwl_zVNWiolg1ILU6C-z6oqPLpUXjAzI1WawBn-78Uu_QA_Q


Немає коментарів:

Дописати коментар