П’ять корисних правил протидії кібербулінгу, з якими потрібно познайомити дітей
Не поспішай, не виплескуй свій
негатив у кіберпростір. Важливо домовитись із дитиною,
щоб вона не відповідала на вразливі повідомлення до того, як порадиться з дорослими. Старшим дітям запропонуйте
правило: перед тим, як писати і відправляти повідомлення, потрібно
заспокоїтись, притишити роздратування, злість, образу, гнів. Емоції – погані порадники, вони минають, а написане
і відправлене в Інтернет продовжує нести
і помножувати негатив уже без Вашої волі і контролю. Здійняті одним негативним «постом» (повідомленням)
хвилі можуть призвести до зовсім неочікуваних трагічних наслідків, які буває дуже
важко виправити, а інколи і не можливо. Тому конфлікти
і незгоди з найменшими
витратами вирішуються особисто, «в реалі», без залучення кібертехнологій.
2) Будуй свою репутацію
Будуй власну онлайн-репутацію, не провокуйся ілюзією анонімності. Інтернет – це особливе середовище із своїми правилами поведінки - «нетикетом» (новоутворення від англ. net –мережа і «етикет»). Хоча кіберпростір і надає додаткові можливості відчути свободу і розкутість завдяки анонімності, дитині потрібно роз’яснити, що існують способи довідатись, хто саме відправив повідомлення, хто стоїть за певним ніком (анонімним псевдонімом). І якщо некоректні дії у віртуальному просторі призводять до реальної шкоди – від анонімності залишається лише ілюзія: все тайне стає явним. У віртуальному просторі, як і в реальному, діє золоте правило: стався і дій стосовно інших так, як хотів би, щоб ставились до тебе. Крім того, Інтернет фіксує історію, яка складається із публічних дій учасників і визначає його онлайн-репутацію – накопичений образ особистості в очах інших учасників: заплямувати її легко, виправити – важко.
3) Поважай факти
Зберігати підтвердження факту
нападів. Потрібно роз’яснити дитині: якщо її неприємно
вразило якесь повідомлення чи картинка на сайті (фото, відео, будь що),
правильна реакція – вимкнути екран (щоб зупинити негативний вплив, але не
комп’ютер!) і негайно звернутись до батьків за порадою. Старші діти можуть
зберегти чи роздрукувати сторінку самостійно, щоб порадитись з батьками в
зручний час.
4) Ігноруй з розумом
Часто можна почути думки накшталт «найефективніша боротьба з тролінгом – ігнор», «не годуйте тролів, вони харчуються вашими емоціями». Це доречна позиція, проте її не можна і переоцінювати. Найкраще зберігати продуманий баланс, розуміючи діапазон ефективності і доречні межі кожного із способів реагування на проблему.
Що ігнорувати? Доречно
ігнорувати поодинокий негатив. Одноразові образливі повідомлення найкраще
ігнорувати, часто в результаті цього кібербулінг
на початковій стадії і
зупиняється. Якщо ж реагувати на негативні коментарі,
комунікація продовжується.
Коли ігнорувати не варто? Не дивлячись на те, що відправник Вам не відомий, якщо листи
систематично містять загрози життю і здоров’ю, або порнографічні сюжети, то
варто поставити до відома телефонного або Інтернет- провайдера, інспектора місцевого
відділку міліції із роботи з неповнолітніми (для цього й важливо копіювати
повідомлення із загрозами). Якщо образлива інформація розміщена на сайті, варто
зробити запит адміністратору щодо видалення цієї інформації. У цьому можуть
допомогти дорослі.
5) Можливе тимчасове
блокування
Програми, що забезпечують миттєвий обмін повідомленнями, мають
можливість тимчасового відключення, можна заблокувати отримання повідомлень з
певних адрес, навіть змінити телефонний номер. Пауза в спілкуванні руйнує
взаємопідсилювані автоматизми кібербулінгу, особливо якщо він мотивований
втечею булерів від нудьги і не супроводжується булінгом у реальному житті.
Немає коментарів:
Дописати коментар